2012年12月25日

[crochet] scallop 貝殼包







織圖 Pattern:毛系2008春號  Keito Dama, No.137 Spring 2008
線材 Yarn: 雙手的溫柔編織-鉤包線 (無品牌) buy from Ilike16888, no brand
鉤針 Hook:  JIS 7 (3.5mm)
期間 Time: 2012.05.30~2012.12.02


第一次看到這款包是在Lulumi的部落格上,用米白色的線看起來真的好像貝殼喔!但是棉線包包裝東西後的垂墜感讓我只敢遠觀,而毛線包易起毛球的特性也讓我不敢恭維,於是這件事就這樣放在腦袋深處的抽屜裡了。
The first time I saw this bag in on Lulumi's blog, it's really an excellent work using ivory white yarn, that makes it look like a scallop!  However, bag made by cotton yarn always looks dropping; bag made by marino yarn causes ball of fluff easily.  So I just put this plan aside.

直到2010年8月遇到雙手的溫柔編織開賣這款鉤包線,我馬上就想到這個有質感的包包,雖然米白會讓包包更具質感,但太容易髒了,我不希望花了很多心血的包(事實證明這個包的確是"很花心血!")就供奉在那裡,於是選了最不需要照顧的灰色。
Ilike16888 started selling the yarn since Aug, 2010.  It reminded me this nice bag as soon as I saw the yarn. Even that ivory white is great, but it gets dirty so easily.  I prefer using the bag instead of just for visual entertaining, so I choose grey.

這個包真的花了我超久的時間,從2010年8月買完線就開工,因為不想要縫內裡(我的縫功超爛!),所以一開始是一次拉兩股外加用#4鉤針來鉤。結果包包本體鉤不到一半就發現超~級~無~敵~重~,而且手超痛,根本沒辦法一股作氣鉤完一段!就這樣…它就被我丟到一旁了…就這樣過了好久好久~~
This bag spend me so much time.  I start this work after buying the yarn, and I use 2ply by JIS#4 hook because I don't want to sew the inner bag.  When I finished less than 30%, I found that it is soooooo heavy, and my thumb was so hurt, I can't even finish 1 row at one time!  And then, I just put it aside for a loooooong time.

今年5月底我突然良心發現要來消線想繼續鉤這個誘人的包,實在不甘心就這樣被打敗,就決定砍掉重練。這次我就放棄用兩股線了,只用一股+#7鉤針,嗯~效果不錯捏~(不過手還是很痛…)很快地(?)在6月底就完工了,其實洞洞也沒有很大啦,是我之前多慮了,不過鉤完後還有剩一捲線耶…不知道該怎麼處理(我一點也不想再做一個一樣的包了!)…
In the end of this May, I decided to run out of my stash restart this project because the bag is so pretty, and I don't wan't to surrender myself to this bag.  I change my way to crochet it.  This time, I use 1ply by JIS#7 hook.  Uh... It looks good! (But I still had a hurting thumb...).  This bag is finished in the end of June, and 1 skein is still left ( I don't want to make another one!)

雖然完工了,但是到了10月我連一次也沒帶它出門,因為袋口太大了,實在有"引人犯罪"的嫌疑,所以決定來加個內裡&拉鍊吧!
Even I finished the crocheting of this bag, I never took it out until Oct because I think it is really dangerous with a "opening bag."  For this reason, I decide to add the inner bag and zipper!

這個內裡真是…說來話長,詳情請見「內裡大挑戰」請見這裡
It's such a long story about adding the inner bag, you could find the story here.

拉鍊關起來的樣子
My cute zipper❤



這樣看起來我真的達到消線的目的了,但事實上並沒有,因為我消完兩捲線後又買了一堆其他的毛線,消線計畫宣告失敗!
So you think that I am success run out my stash? No, you are wrong.  I buy a lot of different yarn after I run out of "2 skeins of yarn."   I failed :-(

結果我還剩下一捲多一點點…
The yarn still left...


沒有留言: